18 juni 2012

Recension L'Oréal Paris Telescopic False Lash Mascara

Tänkte recensera min nya mascara från Loreal Paris. Den jag köpte heter Telescopic False lash mascara. 


Jag brukar oftast gilla vattenfasta mascaror bättre eftersom mina ögonfransar blir så otroligt raka med vanlig mascara. Detta var tyvärr inget undantag utan rätades ut ganska direkt igen så fick börja efter mascaran var pålagd med. Dock blev jag väl inte så besviken eftersom mina ögonfransar brukar bete sig så.
Annars så var själva mascaran lätt att jobba med. Borsten separerade fransarna otroligt bra och gav dem längd. 


Såhär står det på kicks hemsida om produkten


Telescopic False Lash - En förlängande mascara med strechiga mikrofibrer.
Den teleskopiska borsten fångar varje frans - även de små och tunna fransarna.
Formulan skapar en bladstruktur så kallad “liquid crystals”/”flytande kristaller”. Denna avancerade wrap-around formula skapar en film omkring fransen som ger struktur och volym. Den krämiga och elastiska formulan fördelar mascaran jämnt över fransarna. Varje enskild frans kapslas in och byggs upp med gränslös längd. Formulan är också berikad med extra svarta pigment som ökar intensiteten.



Jag får inte någon volym av den men ögonfransarna blir längre och får färg på direkten. Mascaran är väldigt lätt att jobba med.


Jag är nöjd över mascaran förutom att den inte gav mig någon volym och gjorde istället fransarna raka. 
Betyget på denna mascara blir 4 av 5. Minus för brist på volymen.
Mascaran kostar runt 165 kr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar