24 mars 2012

Maybelline Fit me recension!

Jag har precis som många fler fallit för frestelsen att prova maybellines nya hit, Fit me produkterna. Jag köpte foundationen och pudret men det finns även concealer och rouge ute på marknaden.

Såhär står det på kicks om produkterna:
Foundation: Fit Me Foundation är en skräddarsydd made-for-you makeup som låter huden andas och lysa igenom. Formulan har en transparent primer-bas som ger en naturlig täckning och innehåller ingen olja. Matchar din hudton perfekt. 
Har man en varm hudton väljer man en nyans som slutar på 0 och för en kall hudton ska man välja en nyans som slutar på 5.

Puder: Den lätta formulan matchar hudtonen och ger ett naturligt resultat, så enkelt.
Fit Me Powder innehåller inga vaxer eller oljor. 



Min åsikt: Jag har väldigt svårt att hitta ansiktsprodukter som jag tycker är bra då jag har otroligt fet hy. Än har jag faktiskt inte lyckats hitta någon jag är helnöjd med eftersom efter några timmar har sminket nästan "runnit" av mig. Jag har tidigare använt Tikeis mineralpuder och är nöjd även om denna med försvinner från mig. Nu har jag bara haft Fit me i 2 dagar så är andra dagen jag testar men ska skriva vad jag tycker än sålänge.

Forumlan är oerhört lätt och jag känner mig inte alls sminkad när jag sätter på mig det. Sminket ger en lätt täckning så om ni söker en foundation som täcker allt är detta inget för er, men för er som söker en lätt täckning för att jämna ut och pigga upp huden är denna perfekt. Jag tycker man får en fin lyser i ansiktet och att produkterna tar fram en fin färg i ansiktet. Även denna får man om man är som jag, fet i hyn, bättra på efter några timmar, så därför gör jag ett test just nu. Jag har ställt klockan på 1 timme i taget för att se hur många timmar det går innan jag måste matta ner huden första gången.

Jag är faktiskt nöjd med produkterna även om den ger lite för lätt täckning men då får man dölja mer med concealer. Den får plus för att den tar fram en fin lyser och ger en fin färg. 
Än sålänge får den M M M M av 5 stycken. Minus för att den inte döljer så bra.
En bra vardags foundation + puder med andra ord.

                                                    Före                                                           Efter       
                                            Före                                    Efter(blixt på vilket gör att ja ser väldigt vit ut)

Timme 1: Börjar få lite mer lyser på kinderna, inget som stör mig dock!
Timme 2: Glansigheten börjar komma ännu mer men ingen påbättring.
Timme 3: Nu är jag i det skede där jag faktiskt skulle bättra på i vanliga fall. Så 3 timmar tog det för min hy att bli så pass glansig att jag bättrade på!
                             
                              3e timman!                                                                                                 Efter påbättring
P.s. De första bilderna är tagen med mobilkamera och de sista två med vanliga kamera.


2 kommentarer:

  1. Spännande! :D
    Själv skulle jag köpa en idag men min jäkla rabattkod ville inte fungera så ska vänta på svar från Kicks innan jag beställer :(

    SvaraRadera
  2. Sv: Man ska hitta ord och så är det den som samlar mest på två minuter under tre omgångar vinner, rätt kul faktiskt! :D

    Jo det förstår jag, kan inte vara kul att behöva bättra på hela tiden :/ Får se vad jag tycker om den sen! :)

    SvaraRadera