10 sep. 2012

Som en tjurtant!

För att få klaga ännu lite mera så kan just universitetets lärare väcka så stora samtal mellan mig och mina klasskompisar. Ni som funderar på att börja plugga bered er på att lärarna aldrig har fel. Och har dem fel ignorerar dem än eller hittar på någon konstig ursäkt. Vi fick tex till en kurs en så sjuk ursäkt när studiehandledningen va ute för sent.. han sa då: Ja men ni vid tåg och räls..
Jaha ? Var det din förklaring alltså?
Dock är det helt okej för dem att göra fel och komma med grejer försent med. Studiehandledningen ska egentligen ligga ute 2 veckor innan kursstart för att man ska veta om något bearbetas tidigt i kursen så man slipper sitta de 2 första dagarna och hetsläsa 4 böcker som vi fick vid denna kursstart.

Ja till det egentliga skälet till varför jag är arg är för att nästa vecka går vi ut på VFU (praktik) och innan detta får man välja 4 städer/kommuner/ställen man kan tänkas att vara på i nummer ordning. Såklart väljer ju ja lkpg först eftersom ja bor där. Detta gör jag även innann tidsgränsen har passerat. Tyvärr är det många i min klass som missade att välja innan tiden hade gått ut och fick göra efterhandsval + vissa valde inte platser alls. När dagen kom då vi fick reda på platserna så fick ja mitt 3e handsval!! 3e?????? Klasskompisar som hade valt efter tiden passerat och som inte hade valt alls hade kommit på mitt förstahandsval.. Och när jag konfronterade lärare om detta fick ja som svar "mm alla vill va nära" (de är väl klart pucko därför ni gjort så man faktiskt kan välja) Och en som slutade svara på mig. En som sa att till 3e året KANSKE de kunde ta hänsyn till mig.. Åh så snällt.. för vi går ju inte detta år ut bara 4 gånger och varje gång får ja lägga ut nästan 1000 kr på busskort.. Ja men då kan ju du köpa de till mig!! Glömde ja säga att ja är student och precis som alla andra lever på lån? Idiot..
Känns jättekul att få lägga ut 670 spänn när ja dels redan köpt böcker för 2000 och dels ska betala sängen till sandra snart för 1000 kr. Ja jag får väl råna en bank typ!

Ja nu är jag redo för en pluggdag med förkyldning som känns som feber.

 Hej glada Martina! 

2 kommentarer:

  1. Helt sjukt störda är dem! :(

    SvaraRadera
  2. Du glömde de andra biverkningarna med att börja på universitetet stress, magkatarr osv:)

    SvaraRadera