30 sep. 2012

Super stay 24h

Mina foundations börjar lida mot sina slut och där av var jag på jakt efter en ny. Hade varit inne och kollat runt på internet och snubblade över Maybellines superstay 24h och blev nyfiken, så den fick hänga med hem.

Såhär står det på Kicks & Nelly om produkten
SuperStay 24H från Maybellines är en foundation som sitter perfekt hela dagen. Den står emot värme, fukt och svett utan att kladda av sig eller smetas ut vid beröring. Dess Micro-Flex formula gör att foundationen rör sig flexibelt med din hud och sitter på så vis både längre och bättre. SuperStay 24H innehåller spf 15, är oljefri och innehåller ingen parfym. Passar till alla hudtyper.

SuperStay 24 H Makeup är bekväm och ser naturligt felfri ut hela dagen.
Är oljefri och passar alla hudtyper.

Jag har extremt fet hy och har svårt att hitta produkter som sitter bra utan att rinna av. Denna gillade jag ändå skarpt. Efter en hel dags jobb utan att bättra på så är glansigheten inte alls stor till skillnad mot andra jag testat som vid lunch verkligen behöver mattas ner. Foundationen är ju oljefri vilket är bra då min hy inte behöver mer olja och den har ju spf 15, superbra! Täcker medium och går att bygga på ytligare ett lager om man vill ha det. Känns inte tung mot huden utan man känner sig nästan osminkad!

Jag köpte den på kicks för 149 kr och köpte färgen 020 cameo.
Jag skulle rekommendera denna till folk som har fet hy och som har svårt att hitta bra produkter.
Jag skulle absolut köpa denna igen när den är slut! 






1 kommentar: