30 okt. 2012

MaxFactor face finity

Detta är min senaste foundation i hopp om att hitta den allra bästa. MaxFactors face finity all day flawless. 3 in 1.

Såhär skriver kicks om produkten:
Facefinity All Day Flawless 3 in 1 Foundation är en primer, foundation och concealer i ett! En foundation för den som önskar en hållbar foundation som ser naturlig ut. 
Resultatet blir en fullständigt felfri täckning med en jämn och hållbar finish. 
Facefinity All Day Flawless 3 in 1 Foundation passar alla hudtyper och skyddar med SPF 20.

Dermatologiskt testad och innehåller inga parabener.


Jag tycker:
Nu har jag ju bara testat produkten i några timmar men jag gillar den. Konsistensen är krämig, inte för tjock men inte heller för rinnig. Den lägger sig fint på huden och är lätt att arbeta med. Efter de 4 ½ timmarna jag har haft den på mig så är huden inte blank. Jag ser inte ens spår av blankhet som är påväg. Dock är min hud sån att efter ett tag vänjer den sig med produkten och fungerar då sämre. Men just nu gillar jag den.
Edit: Även efter en hel dag såg det fläckfritt ut! Hoppas det håller i sig hela tiden bara!

Priset på produkten ligger på vad en vanlig foundation kostar och om man tänker efter så är det ett ganska billigt pris med tanke på att det är både primer, concealer och foundation i ett.
Foundationen skulle jag säga är medium-täckning och det går bra att bygga på ett andra lager utan att det ser kakigt ut.
Än sålänge får den faktiskt 5/5 av mig!


Rengjort och insmort ansikte

Enbart med foundation

Nermattat de redan matta ansiktet med lite transparent puder.

Foundationen ligger på 165 kr på kicks och finns i flera olika nyanser. Jag slog till på warm almond 45 som är ganska ljus.

3 kommentarer:

  1. Jag vill också testa!!!
    Men måste fasen göra slut på minst 2 foundations innan jag köper någon ny i alla fall... Har ju som sagt redan 4 olika flytande, haha!

    SvaraRadera
  2. Sv: Hahaha ja, men eller hur! ;D Nae, lyckades faktiskt få bort den som tur var! ;)

    SvaraRadera
  3. Ahaa, its good conversation about this post at this place at this webpage, I have read all that, so at this time me also commenting at this place.


    Here is my web-site: www.aiyoubika.com

    SvaraRadera