9 apr. 2012

Avatar..

Så börjar klockan återigen närma sig kvällen och sen sist jag skrev så har jag hunnit plugga lite, fast verkligen inte så mycket som ja borde.. Får bli att läsa massor snart igen eftersom ja ska hinna 400 sidor på 3 dagar så.. Jag har hunnit träna, 50 minuter pilates samt träning med Jillian. Idag var det hårt och jag kände mig inte 100% men tog mig igenom passet och belönade mig själv med att få sminka lite.

Ni som känner mig vet att jag pluggar på universitetet till förskollärare och är inne på termin 2 av 7, kämpa kämpa. Men hade jag fått välja hade jag hellre utbildat mig till make up artist, det är verkligen mitt drömyrke. Att få jobba med smink hela dagarna skulle vara underbart. Det är ju så förbaskat dyrt med såna utbildningar eftersom de är privata. Skolorna som finns kostar runt 60 000 och det har jag inte råd att punga ut. Inte heller har jag möjligheter till att ta banklån till det eftersom jag inte har jobb. Riktigt trist!
men men..
Tack vare min fina blåa bula över ögonbrynet kände jag för att göra en blå sminkning, matcha matcha ;) Och kände lite inspiration från Avatar filmen. Här kommer bilder (dock inte dem bästa)

Hade först ett lila-aktigt läppstift

Men bytte senare till ett mer genomskinligt
För er som inte ser så bra så har jag lagt en ljusblå eyeliner vid 
fransraden på ögonlocket, eller tja egentligen en ljusblå ögonskugga

Nu blir det snart lite middag och återgå till pluggandet.
Hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll!
Kram


1 kommentar: