20 apr. 2012

Too faced primed & poreless

Jag har varit sugen att testa denna produkt länge då jag vet att många skönhetsbloggare gillar den som ansiktsprimer och igår blev det även min tur.

Såhär står det på eleven.se om produkten.
Denna unika makeup-primer är specifikt framtagen för att användas under bronzers och foundationpuder, eller ensam, för att skapa ett intryck av en perfekt hud utan makeup. Vitamin A & C, mullbärsextrakt och en kraftfull dos av Retinol förvisar stora porer samtidigt som trött hud får fukt, stramas upp och avgiftas.
Primed & Poreless skapar en perfekt canvas och ser till att puder, bronzers och foundations kan appliceras och jämnas ut perfekt utan linjer. Huden blir klarare, fräschare och får ett ungdomligare utseende.

Vad jag tycker om produkten:
Jag har inte jättemycket erfarenhet av ansiktsprimer i övrigt men jag kan jämföra denna med min Mary kays ansiktsprimer samt lumenes och denna var 1000x bättre. Jag har väldigt stora porer och visst too faced täcker inte alla men mycket till skillnad från Mary Kays som jag vanligtvis använder. Den döljer även fina linjer bra, kanske inte helt där heller men bra. Jag testkörde primern när jag var hos min bror och lekte med barnen och brukar alltid ha smink lite var stans annars när jag kommer därifrån men detta satt som berget och något jag blev så sjukt positivt överraskad av var att glansigheten var faktiskt mindre för mig. Jag bättrade inte på någonting hos min bror och jag var inte alls så glansig när jag kom hem som jag trodde jag skulle vara. Detta gjorde mig till en överlycklig tjej!
Produkten är lätt att jobba in och huden känns mjuk och inget torr alls. Den slätar ut huden och gör den mycket mer jämn än vad min hud var innan.

Mitt betyg:
4½ av 5M. Det lilla minuset var pga det dyra priset som ligger på ca 350kr och kan vara rätt dyrt men produkten är värd det helt klart!
Inte världens bästa bilder men man ser på den vänstra att porerna syns mer än på den högra. Som sagt bilderna gör absolut inte produkten rättvis alltså!



1 kommentar:

  1. Låter nice! Synd bara som sagt att priset är lite saftigt...

    SvaraRadera