4 apr. 2012

Phuuu!

Har precis avslutat ett tufft träningspass och kan knappt hålla mig uppe eftersom jag skakar så i kroppen! Ändå känner jag en glädje som får mig vilja köra ännu mer men troligtvis skulle jag ramla ihop likt en tant som bryter höften så spar mig till imorgon eller övermorgon.

Idag hade träningspasset fokus på mage och jag kan säga att det inte var något lätt träningspass. Så alla ni som säger att man måste ha gymkort för att få ut bra träning kan slänga er i väggen. Visst ett gym kanske har mer utbud men du kan fortfarande skapa förutsättningar för bra träning i ditt hem och då finns inte heller undanflykten "Jag har inte tid att ta mig till ett gym".
Jag har lyckats med enbart hemma-träning gå ner snart 5 kg samt bli mer muskellös. Visst resultat kommer inte på direkten och jag är inte världens biff men jag har blivit mycket starkare och ser resultat på före och efterbilder.
Allt handlar om vilja. Viljan att vilja må bättre och ha ett mer hälsosamt liv. Tänk efter vad ni vill få ut av träningen, tänk efter om fördelarna träningen faktiskt ger dig samt hitta en träningsform som passar dig, som du tycker är rolig. Jag är inte alltid 100% glad på att träna, efter en lång dag, ett trött huvud finns tankarna om att jag bara vill krypa under täcket och sova, men jag vet att jag mår så mycket bättre efter träningen. Människan är byggt för att motionera. Tänk inte "Hej beach 2012" för då kommer ni antagligen lagom till sommaren sluta med träningen, tänk att träningen är en del av ert liv och se det positiva som kommer utav träning.

Ett relativt långt inlägg om mina egna tankar. Behövde få skriva av mig lite..
Nu blir det en dusch och sen mat!

Lite inspiration:
Stop talking about tomorrow. You owe it to yourself to do whatever you can to live a better life... TODAY!
Remove "can't" from your vocabulary!
/ Bob Harper


Jillian Michaels

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar