15 maj 2012

Funderingar..

Ibland blir jag allt lite filosofisk och tänker på saker jag kanske i det normala ej skulle tänka på, som..

1. Hur mycket snor tillverkas egentligen? Använde upp nästan en hel toarulle igår och kroppen verkade inte ha några som helst planer på att sluta tillverka det?!

2. Varför sitter inte den energin man har när man är liten kvar idag för? Förstå hur mycket träning jag skulle orkat med då efter en heldag med 20 barn!

3. Varför jag säger "nae" i början av en mening när någon t.ex. frågar vad jag gör.

4. Varför jag gråter till sorliga scener i filmer och serier? För det första är det ju inte på riktigt och för den andra så vet jag att det oftast slutar lyckligt, så varför blöta ner kläder i onödan?

5. Hur mycket pengar jag lagt ner på smink det senaste året.. Fy :O

6. När dog den vanliga hemtelefonen ut? Först hade alla en och nu är det knappt någon. Mina barn lär väl säga något i form av "Mamma, idag pratade fröken om något som kallades hemtelefon. Vad är det?"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar