6 dec. 2012

Dove Pure & Sensitive bodylotion!

Nu har jag haft chansen att testa Doves nya bodylotion. Såhär står det om produkten i foldern jag fick med:

"Huden är vårt största och viktigaste organ. den reglerar kroppstemperaturen och skyddar oss mot infektioner, sol , kyla och uttorkning. Dove Pure & sensitive lotion är parfymfri, alkoholfri och dermatologiskt godkänd. Den innehåller DeepCare Complex som är en kombination av hudens egna näringsämnen och oljor som huden behöver. 
Vid regelbunden användning tillsammans med mild rengöring förbättras hudens kvalitet stegvis och stärks mot yttre påverkan. Resultatet är djupt återfuktad, mjuk och vacker hy."

Min åsikt:
Har alltid gillat Doves produkter och även denna! Den är lagom kladdig och går fort in i huden och gör huden perfekt återfuktad. Jättebra nu när vintern är här och torkar ut huden. Jag som har exem ibland är denna produkt perfekt för då inte innehåller varken parfym eller alkohol som kan irritera huden och torka ut den.
Doften är typisk oparfymerade produkter. Jag är mycket nöjd med denna produkt och kommer definitivt köpa den när min första är slut! 
5 av 5 får den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar