20 dec. 2012

Glossybox December

Denna månad, som är min andra box, firar dem 1 år och boxen blev därav silvrig. Till skillnad mot Sofie hade jag inte direkt några förväntningar på vad boxen skulle innehålla men tänkte att de kanske skulle vara lite med glammigt, men ändå en fin box!






Här kommer lite beskrivet om produkterna som kom med och jag börjar med Lotionen!

1. La Sultane De Saba - Ginger green tea body lotion
Fransktillverkad lyxlotion med grönt te och ingefära. Med en lätt formula tas den snabbt upp av huden och återfuktar på djupet. Inspirerad av orientaliska skönhetsritualer. 269 kr för 150 ml.
Min åsikt: Doften är ganska stark faktiskt, så den som inte gillar lukt är detta ingen produkt för. Ganska blöt lotion och jag trodde inte den skulle gå in så fort i huden som den faktiskt gör. Lämnar en otroligt len yta! En riktigt bra men starkt doftande produkt!

2. Anatomicals - Hot and Fiery B-movie body cleanser
Värm upp kalla vintermånader med denna löddrande duschcreme från ett av våra mest uppskattade varumärken under året. Härligt godisdoftande av cola! 79 kr för 300 ml
Min åsikt: Doftar riktigt gott och tycker iofs inte den är speciell från andra duschcremer. Förpackningen är inte heller den finaste, påminner lite om fd mcDonalds eller ketchup och senap, men det är väl produkten i sig man ska bedöma och då är den helt okej. Doften är det bästa!

3. So Susan - Micronized 8-Hour eye shadow palette
Ögonskuggspalett från nylanserade So Susan med grundledaren Susan Chyis favoritnyanser. Perfekt till vinterns festligheter med bas, kontur och highlight som framhäver dina ögon. 129 kr styck.
Min åsikt: Favoriten för mig i denna box (älskar smink). Perfekta färger, till både naturlig och festlig makeup! Bra resestorlek med, då jag tycker ja mest har större paletter som är jobbiga att frakta. Helt perfekt helt enkelt!
4. Zoya - Nailpolish
Mångfaldig prisbelönt för bästa hållbarhet och miljötänk (de första som tog bort giftiga ämnen och skapade ett mer naturligt lack). Framförallt älskad för sin trendiga färgskala. 149 kr för 15 ml
Min åsikt: Har inte hunnit lacka med detta ännu, så kan inte säga något om hållbarheten, eller färgen när den är på, men från flaskan ser det ut som en fin lite mörkare röd färg! 
Sorry för dålig bild!


5. Kiss Nails - Impress Manicure
Perfekt manikyr på bara några minuter med detta innovativa sätt att applicera lösnaglar. Fina färger som sitter i flera dagar. Inget lim eller aceton som kan skada nageln behövs! 100-120 kr styck.
Min åsikt: Har ännu inte satt på mig dem, men gillar ideen med att inget lim behövs, utan att man tar bort plasten så sitter klistret redan på nageln. Dock känns det lite som att naglarna kommer lossna snabbare då men det är väl upp till bevis. Det som är lite trist är att naglarna kom i rött precis som naglacket.. borde kommit i annan färg!

Med fick man även ett viaplaykort, som gav 2 fria månader att se film och serier på. Me like very much!!

Nu väntar jag på Geishaboxen som troligtvis kommer idag!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar