31 jan. 2013

Glossybox Januari

Månadens box kom i tisdags men eftersom jag är och har varit sjuk har jag inte orkat lägga upp vad jag fick förrän nu. Temat för denna box var "Functional Beauty". Dock trodde även jag som min vän Sofie att det skulle vara lite redskap oså men men. Hela boxen består av fullstorlekar på produkterna iaf, det gillas!
Här kommer den!



Skriver av från lilla fuskkortet.
1. Oliva By CCS - Eco Makeup Remover Wipes.
Rengöringsservetter som skonsamt och effektivt rengör huden från makeup. Innehåller ekologisk, mjukgörande olivolja och olivlövsextrakt som mjukgör och återfuktar. 50 kr/per paket, 24 st servetter.
Min åsikt: Servetterna luktar gott tycker jag och gör det den ska göra, tar alltså bort smink bra! Testade att ta bort vattenfast eyeliner med den och det gick toppen! Bra produkt!

2. Burt's Bees - Lemon Butter Cuticle Cream.
100 % naturlig nagelbandskräm som ger naglarna en hjälpande hand. Denna intensiva kräm förstärker och återfuktar naglarna och nagelbanden och lämnar en frisk doft av citrus. 79 kr/17g
Min åsikt: Den luktar verkligen supergott. Krämen är lätt att få upp och kleta på naglarna. Eftersom jag fick den i tisdags har jag ju inte hunnit testa den supermycket, men det ska bli roligt att få göra! 

3. Percy & Reed - No Fuss Fabulousness Dry Conditioner.
Alla känner vi till torrschampo, men har du testat torrbalsam? Gör håret mjukt och ger glansig lyster. 129 kr/50ml
Min åsikt: Tycker det är en smart idé med både torrbalsam och torrschampo men eftersom jag använder mig av balsammetoden är detta tyvärr en förbjuden produkt för mig så detta får bli en gåva till någon snäll själ! 

4. Illamasqua - Cream Pigment.
Använd den enskilt för sig eller som en bas för din ögonskugga, som en högt pigmenterad rouge, eller på dina läppar. Cream Pigment är till för att experimenteras med! 179 kr/8g
Min åsikt: Otroligt fin färg på den och lätt att jobba med. Har ännu bara hunnit testa den på läpparna och på handen. På läpparna kan det bli ganska torrt men tillsammans med glans eller dylikt tror jag det kan bli kanonbra! 

5. Elite Models - Intensity Eye Pencil. 
Vattenfast och extremt hållbar, intensiv kajalpenna. Krämig och mjuk som gör appliceringen enkel och precis. Innehåller lugnande ämnen såsom sheasmör och vitamin E. 109 kr/1,1g
Min åsikt: Riktigt fin med lite glitter i. Otroligt mjuk att måla med och därav väldigt lättjobbad. Sitter som berget, haft den fast på min hand i 3 dagar nu. Kommer användas flitigt! 


Detta var månadens box, längtar redan till nästa! Haha!
Ni som är sugna på att skaffa kan gå in och göra det här!

1 kommentar:

  1. Tror det är något fel på min eyeliner för den är inte mjuk för fem öre, får ont av att försöka få fram färg av den på ögonlocket! :p

    SvaraRadera