29 nov. 2012

Glossybox November

Igår fick jag äntligen min allra första glossybox! Sååå jag har längtat alltså. Därför tänkte jag visa er vad som fanns i den!




Skriver av från lilla fuskkortet.
1. Kevin Murphy - Hydrate-me wash + Hydrate-me Rinse.
Miljömedvetna kändisstylistens fuktgivande duo ger fantastisk ökad glans och ett mjukt välmående hår. Sulfat och parabenfria produkter. 249 kr för 250 ml.
Min åsikt: Har inte testat dessa eftersom jag inte använder shampoo så får nog ge bort dessa. Men låter toppen att de är sulfat och parabenfria vilket är ämnen som kan irritera och torka ut hårbotten!

2. Vichy - Idéalia
Nylanserad dagkräm för alla hudtyper. Aktiva ingrediensen kombucha (utvunnen ur svart te), pärlemor och thermalskt källvatten lugnar, ger jämnare hudton samt vacker lyster. 279 kr för 50 ml.
Min åsikt: Testade det första gången igår, perfekt eftersom min dagkräm nästan är slut. Första tanken var att gud vad gott de luktar. De gick lätt att smörja in och absorberades av huden samt lämnade huden len och mjuk. Får se om min studentbudget ger mig tillfälle att köpa denna igen sedan.

3. Modelco - Lip duo.
Kultmärket från Sydney älskas redan av kändisarna såsom Cameron Diaz och Kylie Minogue. Återfuktande läppstift och ett skimrande läppglans som bärs tillsammans eller separat. Stift 189 kr, glans 149 kr.
Min åsikt: Detta var min klara favorit i månadens box. Brutalt snyggt stift och kändes mjuk och återfuktande på läpparna. Vissa stift har en tendens att kännas torra men inte detta. Glansen var perfekt kletigt och gav också en återfuktande känsla. Älskart helt enkelt. Perfekt vardagsfärg!!

Ganska svårt att fånga på bild men as snyggt!

4. Anatomicals - Look, You´ve got chocolate all over your face.
Julgodis för ansiktet! denna anti-stress ansiktsmask innehåller kakaosmör, havssalt och återfuktande sheasmör som lämnar din hy silkesmjuk. 29 kr/st
Min åsikt: Min hy har varit helt upp och ned på senaste tid så en anti-stress mask kändes välbehövligt. Luktar gått och var lätt att smeta på. Konstistensen var aningen lösare än vad jag är vad med men gick ändå såklart. Helt okej mask.


5. Glossybox - Glossy Pink blusher.
Speciellt för er har vi tagit fram ett diskret rosa rouge som piggar upp vintertrött hy och för tankarna till en lätt rosighet av vinterpromenad i solsken. 110 kr.
Min åsikt: På vintern älskar jag mer rosaaktiga rouger. Det passar så bra ihop med vinterblek hy, så detta var perfekt. Piggar upp hyn och ger en fin rosa ton på kindbenen!

1 kommentar: