26 nov. 2012

Helgen del 1

Nu tänkte jag berätta lite vad som hänt i helgen, då jag inte uppdaterat på länge.
Fredagen först då. Försov mig.. Väldigt ovanligt för att vara mig.. sker runt 1 gång per år så var väl på tiden.. Vaknade 15 min innan bussen skulle gå så det gick inte ihop sig.
Efter skolan hade jag och Fija bestämt att vi skulle till Ikano. Sagt och gjort.. vid 13 stod vi därute. Vi skulle kolla julstjärnor samt skulle ja kolla på en leksak till, till Max. Bara att den ja leta efter inte fanns någon stans. I sista affären berättade då personalen att bilen inte fanns för att den inte är med i film nr 2. Då blir det svårt att hitta den haha.
Efter några timmar där ute åkte vi in mot stan och fortsatte vår vandring. Mot slutet var både jag och Fija rätt trötta och aningen tjuriga. Varför vi va där var att båda letade efter någon ny tröja/linne/topp att ha på sig till lördagen. I sista timmen hitta vi iaf något.

Då var det de sista som skulle köpas var saker till lussebaket vi skulle ha. Vi går vidare till affären och handlar allt och kommer hem. Nu visar ja i dialog ist.

Jag: (packar upp allt vi har införskaffat och glömmer nästan ett naglack ja köpt som ligger i en stor påse) Oj nu glömde jag nästan det viktigaste..

Blir tyst ett ögonblick..
Fija: Nej JÄVLAR!!!
Jag: vadå?
tystnad
Jag: (slänger mig på golvet och dunkar förtvivlat med händer) NEEEEEEEEEEEEJ JÄVLA SAFFRAN!!!

Vi hade alltså glömt de allra viktigaste till baket, saffran.. Så oerhört trötta och slut i benen pallra vi oss iväg till ICA för att köpa. Aningen tjuriga börja vi med baket som tillslut blev as bra.
Färska, bra smak, saftiga.. ja allt man kan önska sig..
Så i slutändan var det allt värt de haha!

 Vi tänkte dock inte att de skulle svälla så mycket inne i ugnen med ahaha! 

1 kommentar:

  1. Dåliga ni är som glömmer det! ;)
    Men hallå, bjuuuud! Vill också ha! :O
    Måste tvinga mamma o köpa ingredienser så jag kan baka...

    SvaraRadera